Kick off meeting

Η έναρξη του διεθνούς επιχορηγητικού έργου + Erasmus+ «Εκσυγχρονισμός Προγραμμάτων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης σε Ξένες Γλώσσες με Ενσωμάτωση Τεχνολογιών Πληροφορίας» (DigiFLEd) πραγματοποιήθηκε στο Τάμπερε μεταξύ 30 Ιανουαρίου και 1ης Φεβρουαρίου.

Αυτό το έργο στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ουκρανία με την ενίσχυση των προγραμμάτων σπουδών που σχετίζονται με τις ξένες γλώσσες με τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ). Οι στόχοι του είναι: η αντιμετώπιση αναντιστοιχιών μεταξύ των απαιτήσεων της αγοράς εργασίας και της προσφοράς των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ). να παρέχει στους καθηγητές ξένων γλωσσών την απαραίτητη κατάρτιση στις ΤΠΕ· να ενισχύσει τη συνεργασία μεταξύ των πανεπιστημίων εταίρων· ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ ΑΕΙ, σχολείων και άλλων ενδιαφερόμενων μερών· να ενισχύσει τη διεθνή προβολή της ουκρανικής γλώσσας και πολιτισμού.

Η πρώτη συνάντηση των συμμετεχόντων στο έργο ξεκίνησε με μια χαιρετιστική ομιλία από τη συντονίστρια του Εθνικού Γραφείου Erasmus+ στην Ουκρανία, Svitlana Shytikova, και τη λέκτορα της Σχολής Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επιστημών της Επικοινωνίας, στο Πανεπιστήμιο του Τάμπερε, Kate Moore. Η συντονίστρια του έργου, Yulia Shumilova, εστίασε στις κύριες πτυχές του πρώτου έτους του έργου (καθήκοντα, σχέδια και αναμενόμενα παραδοτέα).

Οι συμμετέχοντες στη συνάντηση είναι εκπρόσωποι 10 πανεπιστημίων από 4 ευρωπαϊκές χώρες University Tampere, National University of Ireland Maynooth, University of Western Macedonia, V. N. Karazin Kharkiv National University, Zhytomyr Ivan Franko State University, Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, V. O. Sukhomlynskyi National University of Mykolaiv, Κρατικό Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Donbas State Pedagogical University, Oles Honchar Dnipro National University, Vasyl’ Stus Donetsk National University παρουσίασαν τα ιδρύματά τους και τις ομάδες εργασίας που εμπλέκονται στο έργο και περιέγραψαν τους τομείς ευθύνης τους στο πλαίσιο του έργου.

Στο τέλος της πρώτης ημέρας της συνάντησης, οι ομιλητές συζήτησαν θέματα εργασίας σχετικά με τη διαχείριση του έργου. Συμφώνησαν τα σχέδια υλοποίησης του έργου και τις περαιτέρω εκδηλώσεις. Ξεκινήσαμε με επιτυχία, ας προχωρήσουμε!
Τη δεύτερη μέρα έγιναν διάφορες εκδηλώσεις. Μεταξύ των προσφερόμενων εκδηλώσεων, μαζί με σημαντικά ζητήματα διαχείρισης έργων, υπήρξε μια διάλεξη από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Tampere Päävi Pacht «World Englishes». Μια άλλη ενδιαφέρουσα εκδήλωση της ημέρας ήταν ένα εργαστήριο «World café» – «Ψηφιοποίηση στη διδασκαλία ξένων γλωσσών: τάσεις, προκλήσεις και βέλτιστες πρακτικές». Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε σε μορφή συζήτησης στρογγυλής τραπέζης όπου οι συμμετέχοντες συζήτησαν βασικά θέματα σχετικά με το θέμα του έργου και αντάλλαξαν ιδέες για την υλοποίησή του. Στο τέλος της εκδήλωσης συνοψίστηκαν τα αποτελέσματα της συζήτησης και, με βάση αυτά, σκιαγραφήθηκαν οι κατευθύνσεις για περαιτέρω ενέργειες και μέθοδοι εργασίας των ομάδων έργου. Στο τέλος μιας παραγωγικής εργάσιμης ημέρας, προσφέρθηκε στους συμμετέχοντες να εξοικειωθούν με το βραδινό Τάμπερε.
Την τελευταία ημέρα της εναρκτήριας συνάντησης των συμμετεχόντων στο DigiFLEd Erasmus+. Ακαδημαϊκοί από τη Φινλανδία, την Ιρλανδία, την Ελλάδα και την Ουκρανία παρακολούθησαν τις διαλέξεις ειδικών από το Πανεπιστήμιο του Τάμπερε σχετικά με τις «Στρατηγικές μετά την επιμέλεια για την ακαδημαϊκή γραφή» (Kate Moore) και τις «Διδασκαλικές Στρατηγικές/Τεχνικές Μετάφρασης» (Annamari Korhonen). Η Kaisa Koskinen από το Πανεπιστήμιο του Τάμπερε μοιράστηκε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα «Κοινοτικά Μεταφραστικά Έργα ως Εργασίες» και η Mija Santalahti πρόσφερε την άποψή της για «Επαγγελματικά εργαλεία και πρακτικές στη διδασκαλία της μετάφρασης». Η τελευταία μέρα, όπως και ολόκληρο το πρόγραμμα των τριών ημερών, ήταν μια πλούσια, πολύπλευρη, παραγωγική εκδήλωση που κατεύθυνε και παρακίνησε όλους τους συμμετέχοντες να εργαστούν περαιτέρω στο πλαίσιο των εργασιών που περιγράφονται στο έργο. Ευχόμαστε στις ομάδες του έργου έμπνευση και εποικοδομητική δουλειά!